Antreprenorul român are nevoie de încredere, de susținere și de soluții care să-i ducă afacerea la un alt nivel. Asta cu atât mai mult cu cât astăzi, odată cu avansul tehnologic, companiile activează pe o piață globală, în care oportunitățile sunt numeroase, dar și concurența se dovedește mai puternică decât oricând. În plus, un antreprenor trebuie să facă față și particularităților mediului de business românesc, cu o birocrație sufocantă și unde provocările pot apărea în orice moment.

Soluția pentru un antreprenor este să apeleze la ajutor. Totuși, accesul la consultanță este dificil și foarte costisitor. În plus, pe piață sunt extrem de puține servicii adaptate nevoilor unei companii antreprenoriale mici sau medii. Pe această realitate s-a construit AdWise, un cluster de consultanță și agregator de excelență în business. Lansată de antreprenori emblematici și de profesioniști recunoscuți atât în businessul românesc, dar și la nivel internațional, compania și-a ales misiunea de a da un imbold mediului antreprenorial românesc.

Misiunea Adwise

În ani de colaborare, interacționând cu numeroși antreprenori români, Dragoș Anastasiu și Tiberius Istocescu au observat că mulți ar fi avut nevoie de ajutor pentru a-și gestiona bine afacerile sau pentru a le dezvolta. Unii antreprenori chiar conștientizau acest lucru, având convingerea că o activitate de mentorat sau de consultanță putea să fie răspunsul la problemele lor. Cu toate acestea, oricât de deschiși ar fi fost către astfel de colaborări, pe piață nu se găseau soluții care să li se potrivească. Dragoș Anastasiu și Tiberius Istocescu, împreună cu asociata sa, Mihaela Vintilă, își făcuseră un țel în a promova valorile antreprenoriatului și a ajuta antreprenorii români, dar era vorba despre eforturi individuale și punctuale. După ce au lucrat împreună la un proiect extrem de important, tranzacția prin care activitățile de turism ale Grupului Eurolines au fost preluate în anul 2019 de către Der Touristik, parte a REWE Group în care Dragoș Anastasiu a fost protagonist, iar casa de avocatură Istocescu & Vintilă l-a asistat, și-au dat seama că lucrurile pot deveni cu adevărat serioase dacă își îndreaptă energiile în aceeași direcție. „Pentru Tiberius și Mihaela avocatura de business nu cred că are secrete. Le cunoșteam munca, aveam mare încredere în ei, așa că profesionalismul lor și al echipei pe care au condus-o nu m-a surprins deloc. În schimb, a fost o încântare să observ că împărtășim aceleași valori, că ei văd lumea businessului și antreprenoriatul exact așa cum le văd și eu. Atunci mi-am dat seama că împreună putem să facem ceva cu mare impact în mediul antreprenorial românesc”, spune Dragoș Anastasiu. Această viziune a fost împărtășită și de Roxana Stan (specialist HR) și Dan Berciu (consultant financiar), ceilalți specialiști implicați în tranzacție, dar și de Ionuț Grigorescu (specialist Tech) și George Leca (trainer, coach, project management), doi antreprenori cu rezultate notabile în afaceri. Cu toții au hotărât să-și pună timpul lor, expertiza și experiența în sprijinul antreprenorilor mici și medii, fondând AdWise. Iar lor li s-au adăugat deja alți profesioniști, formând astfel un cluster de consultanță all-inclusive.

„Ne-am unit cu scopul de a fi alături de antreprenorii români aflați în diverse stadii de dezvoltare a afacerilor lor. Suntem oameni înainte de toate, guvernați de o mentalitate deschisă, antreprenori și profesioniști, integrați într-o echipă și oferind soluții integrate”, explică Tiberius Istocescu.

Consultanță all-inclusive

Fondatorii AdWise sunt personalități recunoscute în mediul de business. Având realizări importante, fiecare este o autoritate în domeniul în care activează, opiniile și sfaturile lor fiind căutate și respectate. Expertiza lor, pusă la comun, nu poate decât să ofere cele mai bune soluții pentru orice situație în care se află o companie. De exemplu, poate să fie vorba despre un business care a ajuns la un nivel și nu mai performează, iar antreprenorul nu înțelege unde este blocajul. În urma unei analize complexe, multidisciplinare, echipa AdWise identifică vulnerabilitățile și propune o strategie pe care o poate și implementa. Fie că este nevoie de o restructurare, fie de noi investiții sau de noi direcții de business, specialiștii vin cu toate instrumentele necesare pentru a aduce compania pe creștere. Se poate ajunge până la delegarea unor manageri profesioniști care să gestioneze în fiecare zi diverse activități sau până la identificarea celor mai bune soluții de finanțare care să susțină o eventuală transformare.

Exitul dintr-o companie este o etapă firească în viața antreprenorială. Și aici AdWise vine cu multă valoare adăugată, care se datorează bogatei experiențe a echipei pe piața de fuziuni și achiziții. Astfel, specialiștii pot pregăti compania pentru vânzare, maximizând punctele forte și eliminând risipa. Astfel, businessul devine mult mai atractiv pentru un eventual investitor, iar valoarea tranzacției poate să crească. De asemenea, AdWise poate să identifice și cele mai bune soluții de vânzare și să prezinte afacerea potențialilor cumpărători. Nu în ultimul rând, antreprenorul este asistat pe toată perioada tranzacției, încă de la procesul de Due Diligence până la ultima semnătură, partenerul evitând astfel potențiale pierderi ca urmare a necunoașterii unor subtilități financiare sau juridice.

O altă situație des întâlnită în businessul românesc are legătură cu lipsa de încredere a antreprenorilor în forțele proprii. De aici pot să apară blocaje, care într-un final afectează performanța companiei. Datorită bogatei experiențe antreprenoriale a membrilor echipei și a mentalității deschise, AdWise excelează în tot ceea ce înseamnă activități de coaching și mentorat. De cele mai multe ori, o discuție onestă cu cineva care te înțelege, care a trăit deja stările prin care treci și care are câteva răspunsuri simple la probleme pe care tu le crezi complicate poate fi de ajuns pentru a schimba traiectoria unei afaceri.

Nu totul are un preț

Consultanța de top este scumpă, iar cei mai mulți dintre antreprenori nu își permit costurile. Asta cu atât mai mult cu cât au nevoie de ajutor în mai multe domenii. Plecând de la această realitate, filosofia AdWise este simplă: odată intrat într-un parteneriat, riscurile se împart. Astfel, în funcție de nevoile antreprenorilor, se găsesc soluții prin care aceștia să nu plătească nicio sumă de bani. Parteneriatul poate să ia forma unei participări în acționariat sau a unui comision de succes, dacă este vorba de o tranzacție. Cu alte cuvinte, până se ajunge la rezultate, AdWise poate să investească resursele proprii în antreprenorii în care crede. Riscul pe care și-l asumă fondatorii Adwise oferind astfel de facilități este, în esență, modul lor de a da ceva înapoi mediului de business în care s-au format și de a sprijini antreprenoriatul românesc. 
 

 

Soluții dedicate pentru momente complicate

Mai mult ca oricând, antreprenorii români trebuie să răspundă la provocări care astăzi depășesc până și know-how-ul marilor companii globale. Astfel, jumătate dintre întreprinderile mici şi mijlocii din România și-au redus activitatea în 2020, ca urmare a pandemiei de coronavirus, iar o treime dintre ele au trimis salariații în şomaj tehnic. Această stare de fapt, arătată cu ocazia lansării Cartei Albe a IMM-urilor de către Florin Jianu, președintele Consiliului Naţional pentru Întreprinderile Private Mici şi Mijlocii din România, demonstrează încă o dată că în perioade de criză cel mai mult au de suferit afacerile antreprenoriale mici și mijlocii. Prin urmare, pentru a trece prin aceste provocări complicate e nevoie de ajutor și de soluții profesioniste.

În ceea ce privește temerile antreprenorilor, aceștia susțin că afacerile lor au fost influențate negativ de pandemia de coronavirus (56,17%), de situația economică mondială (43,95%), de predictibilitatea redusă a mediului pentru IMM-uri (42,13%) și de birocrația excesivă (41,77%).

În cadrul studiului, a fost realizat şi un profil al antreprenorului român: Este bărbat, căsătorit, cu vârsta între 45 şi 60 de ani. De aici, susține Florin Jianu, ar reieși că avem nevoie de un input nou în economie, de o susţinere reală a start-up-urilor. Pe de altă parte, trebuie remarcat că antreprenorul român este dedicat afacerii sale. În medie, acesta alocă până la 60 de ore pe săptămână businessului, adică 12 ore de muncă pe zi. Asta nu înseamnă însă neapărat că își gestionează eficient activitatea, ci dovedește că ori nu știe să își delege din sarcini, ori nu are cui.

AdWise are capacitatea de a găsi soluții la orice situație în care se găsește un antreprenor român, acoperind o plajă lungă de competențe și expertize: de la consultanță fiscală sau juridică, până la management strategic și operațional sau activități de coaching și  mentorat. 

„Ne-am unit cu scopul de a fi alături de antreprenorii români aflați în diverse stadii de dezvoltare a afacerilor lor. Suntem oameni înainte de toate, guvernați de o mentalitate deschisă, antreprenori și profesioniști, integrați într-o echipă și oferind soluții integrate.” (Tiberius Istocescu, fondator AdWise)