Roxana Stan a terminat Facultatea de Jurnalism, iar drumul a adus-o la Eurolines, afacerea antreprenorială care a schimbat piața românească a turismului și a serviciilor de transport. Era anul 2006, iar grupul se găsea în vârful unei perioade de expansiune, în care s-au făcut achiziții majore și s-au deschis noi direcții de business. Prin urmare, Roxana Stan a avut, încă de la început, o mare provocare căreia i-a răspuns prin învățare continuă, multă muncă și inspirație: a trebuit să creeze și să coordoneze departamentul de HR al Grupului Eurolines.
Departamentul de HR al Grupului Eurolines a funcționat mereu ca un furnizor extern de servicii de recrutare, selecție, training și dezvoltare, payroll și admin pentru toate companiile grupului. Fiecare avea specificul ei, activând în domenii diferite, așa că soluțiile la fiecare problemă din sfera resurselor umane au necesitat un grad mare de personalizare, adaptabilitate și foarte multă imaginație. Roxana Stan a reușit să facă față tuturor cerințelor cât se poate de solicitante și datorită oamenilor pe care i-a avut alături, dar și culturii organizaționale pe care a găsit-o în companie. De altfel, acestea au fost și argumentele care au convins-o să continue, indiferent de greutățile care au apărut pe parcurs.
În plus, jobul i-a oferit ocazia să-și folosească cunoștințele și abilitățile din domeniul comunicării. „Am folosit întotdeauna comunicarea ca pe un aliat, singura modalitate autentică să cunoști oameni, să construiești echipe, să evoluezi, să ajustezi, să te bucuri de parcurs și de rezultate”, spune Roxana Stan. A aflat astfel ce îi motivează pe oameni, dar și cum îi poate ajuta pentru a trece prin momente mai puțin fericite. A învățat cum poate să-i facă pe angajați să fie mai productivi, dar a avut grijă să le ofere și sprijin atunci când au vrut să se dezvolte personal și profesional. „Departamentul de HR este însăși structura companiei. Și, cum eu cred ca fiecare om se poate dezvolta și poate performa dacă are cadrul potrivit, așa am acționat mereu, cautând să găsesc această fericită sinergie”, explică ea.
De la intraprenor la antreprenor
De-a lungul timpului, Roxana Stan a recrutat mulți oameni care au transformat și au dezvoltat organizația, iar aceasta consideră că este marea ei reușită. Succesele lor au făcut-o să conștientizeze că are abilitatea rară de a vedea potențialul celor din fața ei. Secretul, crede ea, este să asculți „activ și atent”. Bineînțeles, totul este completat de o excelentă capacitate de sinteză a informațiilor, lucru deprins încă de pe băncile școlii, și de o bună vedere de ansamblu. Prin urmare, nu este de mirare că cel mai mult admiră antreprenorii, atât pe cei la început de drum, cât și pe cei care au construit adevărate imperii financiare. „Admir fiecare antreprenor, pentru că a avut curajul să pună în practică o idee la care s-a gândit foarte mult timp. Dacă afacerea funcționează, înseamnă și că i-a păsat de clienții săi și de calitatea produsului său. Îmi place Bill Gates, poate și datorită modului în care își spune povestea. M-a cucerit atenția pentru detalii pe care Steve Jobs a transformat-o în rețetă de succes. Dar, daca aș fi vrut sa fiu un antreprenor anume, când mă fac mare, aș fi vrut să fiu un mix între mai multi, neapărat cu ceva de la fondatorul Ikea”, spune Roxana Stan.
Garanția unui proiect ambițios
În tot contextul, ideea de la care a plecat AdWise i s-a părut grozavă, așa că s-a implicat total încă din primul moment. Este un mod de a face antreprenoriat în folosul antreprenorului român, care cu ajutorul tău poate chiar să ajungă la nivelul la care se află unul dintre modelele tale în business. Deși aceasta poate părea o țintă exagerată, profesionalismul echipei AdWise o face să fie foarte optimistă. „AdWise este echipa de care are nevoie fiecare antreprenor român, un ajutor pentru a crește afacerea sau pentru a o reașeza ori pentru a o evalua. AdWise deține, prin echipa pe care a creat-o, experiență 100% antreprenorială și a trecut prin 90% din toate provocările pe care orice companie româneasca le are”, explică Roxana Stan. De altfel, „să-și construiască cea mai bună echipă” este sfatul pe care ea l-ar da tuturor antreprenorilor.
„Am folosit întotdeauna comunicarea ca pe un aliat, singura modalitate autentică să cunoști oameni, să construiești echipe, să evoluezi, să ajustezi, să te bucuri de parcurs și de rezultate.” (Roxana Stan, fondator AdWise)