Pasionat de tehnologie și cu ADN de antreprenor, Ionuț Grigorescu și-a construit o carieră frumoasă în cadrul unui gigant mondial și a lansat câteva businessuri cu mare potențial. Totul începe în 2002. Abia intrat la facultate, Ionuț Grigorescu se decide să se angajeze. Are norocul să găsească un job legat de hardware și calculatoare, domeniul care îl pasiona. Apoi o cunoaște pe Ramona Prodea, un nume respectat în sectorul IT din România. „Este un om de la care am învățat foarte mult și care m-a încurajat mereu să explorez și să îmi depășesc limitele”, este recunoscător Ionuț Grigorescu. Așa că, deși nu renunță la statutul de angajat, datorită inspirației și mânat de spirit antreprenorial, în 2004 își deschide prima companie, cu obiect de activitate brokerajul de asigurări RCA. După doi ani, urmează o schimbare de job, alegând un rol de project manager pentru software development într-o companie de tehnologie din SUA. Aici coordonează cu succes realizarea unui configurator de mașini și construiește un tool de vânzări dedicat industriei auto.
NEXT LEVEL
În 2008, gigantul AMD își deschide mai multe birouri regionale. Atunci, Ionuț Grigorescu primește șansa să devină protagonist într-un proiect de mare anvergură. Împreună cu Sașa Marinkovici, pune bazele departamentului de marketing și, sub coordonarea Ramonei Prodea, lucrează ca Marketing Manager și coordonator pentru 12 țări din regiune: Romania, Grecia, Bulgaria, Ungaria, Serbia, Croația, Slovenia, Bosnia, Muntenegru, Macedonia, Albania și Kosovo. „Perioada petrecută în business alături de Ramona Prodea a însemnat o școală foarte importanta pentru viitorul meu; am învățat să iubesc mai mult problemele, am înțeles că trebuie să lupți pentru ceea ce îți dorești, că orice se poate schimba și totul depinde doar de mine”, explică Ionuț Grigorescu. Așa că, după alți doi ani, pleacă de la AMD pentru a deveni „antreprenor cu normă întreagă”. Își deschide împreună cu un coleg de facultate Agile Outsourcing, o companie de mobile development. Oferă servicii de branding și dezvoltare software, iar, în paralel, dezvoltă „Hai să ieșim”, prima aplicație mobilă dedicată domeniului HORECA. Reușesc să aibă un impact important pe piață, atrăgând clienți importanți precum Magister Software, Dinner food, Ib Cargo sau Vital Aire. În 2012, pachetul majoritar de acțiuni al companiei este vândut către un grup de publicitate, are loc un rebranding, iar Ionuț Grigorescu trece de la statul de antreprenor la cel de intraprenor și shareholder. Odată cu această tranziție, vin din ce în ce mai multe colaborări cu branduri internaționale, iar succesul campaniilor în care este implicat se vede în numeroase premii obținute atât la nivel local, cât și internațional. În 2016, Ionuț Grigorescu decide să renunțe la businessul de dezvoltare de produse software din cadrul agenției și se întoarce la prima dragoste, mobile development, lansând compania Bee Coded. Experiența acumulată îl ajută să-și gândească o strategie inedită. Astfel, de la început, pleacă cu o abordare diferită: lucrează 100% remote cu echipe experimentate, iar deciziile le ia exclusiv bazat pe date. Noua filosofie de business dă roade, compania fiind în plin proces dezvoltare.
„Prima și poate cea mai importantă decizie a fost să-mi încep aventura antreprenorială și să fac trecerea din statutul de angajat în aceea de a-mi lua destinul în propriile mâini. Astfel, am fost nevoit să învăț foarte devreme că oamenii cu care te înconjori sunt foarte importanți.” (Ionuț Grigorescu, fondator AdWise)
Adwise este cea mai recentă provocare pe care viața i-a scos-o în cale. Dragoș Anastasiu era unul dintre modelele sale de antreprenor, iar, odată ce l-a întâlnit, bucuria de a face business și filosofia de viață ale fondatorului Eurolines s-au dovedit molipsitoare. Prin urmare, nu a stat pe gânduri când i s-a oferit oportunitatea de a fonda, alături de mai mulți antreprenori de top și profesioniști remarcabili, o companie de consultanță care urmează să schimbe regulile jocului în lumea afacerilor din România. „Pentru mine, Adwise reprezintă compania unde găsești «Antreprenorii» care vin și îți arată drumul pe care ei au mers, astfel încât să nu fii nevoit «să redescoperi roata». Aici ești înconjurat de oameni ce au «skin in the game» și nu îți povestesc doar din cărți”, arată Ionuț Grigorescu care sunt marile avantaje competitive pe care el și partenerii lui le oferă, cu deschidere și cu bucurie, antreprenorilor români.
5 LUCRURI ÎNVĂȚATE ÎN BUSINESS:
- Cunoaște-ți cifrele.
- Stai alături de oameni care sunt deja acolo unde tu îți dorești să fii.
- Concentrează-te mereu pe client, nu pe competiție.
- Gândește mereu pe termen lung, doar așa poți realiza lucruri mărețe.
- Investește constant în tine și în echipa ta.